Kirsin kanssa treffattiin illalla Niittarin hiekkakentällä. Nita sai aloittaa. Alkuun ruutua eri suunnista, 3 x pallo valmiiksi ruudussa, 1 x pallo piilossa ruudussa ja 1 x tyhjään ruutuun jossa pysäytys + maahan jonka jälkeen palkka. Tais ekalla mennä taas sivusta sisään, mutta muuten hyvä ja muutkin kerrat oli todella kivoja, menee lujaa ja näyttää aika varmalle . Tyhjään ruutun meni myös hyvin, pysähty heti käskystä, mutta maahan tarvitsi tupla käskyn. Mutta hyvin siis, olen tyytyväinen. Oliskos sit ollu hyppynoutoa vieraalla (Kirsin) kapulalla. Lähti aivan sairaan hyvin kun annoin käsky, todella hyvällä vauhdilla esteen yli ja millä innolla kapulalle, takasin myös hyvin tosin annoin pienen käsiavun, perusasento jäi vajaaksi. Otettiin uudestaan, samalla innolla, IHANAA, ja nyt aivan suoraan persusasentoon, vau! Luoksetuloa jossa tänään projektina maahanmenot (näitä ollaan treenattu sairaan vähän),  x 3. Ekalla annoin kovan käskyn+ käsimerkki + vartaloapu, pysähty mutta pieni viive, hyvä ja  pallo palkaksi. Uudestaan niin että käsky + käsimerkki (joka pienempi kuin ekasa) pysähty hyvin, edelleen pieni viive, pallo palkaksi ja vielä kerran pelkällä käskyllä ja voi hitsi, toi olis pitäny saada videolle, se oli magee! Nita tuli lujaa luokse ja käskystä suoraan ja nopeasti maahan . Loppuun vielä läpijuoksu jossa himmas joten otettiin vielä vauhtiluoksetuli, lujaa tuli. Sitten tunnari, jota oon tehny nurmella ja ensin aina vähintään yhen piilotetun, jotta avais nenän. Päätettiin pitkän harkinnan jälkeen kokeilla suoraan hiekalle, oma + 2 vierasta "rivissä". Ei haistellut mun kättä, käänsi vaan päätä pois (tää on huono merkki, on sillon väärässä mielentilassa) ja lähetin useamman kerran ennen kuin lähti, meni kumminkin reippaasti kapuloille, maisteli vääriä ja kähmi siis kaikkia ja toi muistaakseni väärän, peli poikki ja hetkeksi sivuun miettimään mitä tehdään ja koira muihin maailmoihin. Otettiin uusiks kun Nita "tauolla" haisteli nurmikkoa ja nenä oli selkeesti auki. Lähetys parempi, eka meni väärälle jonka otti suuhun mutta räkäs pois ja löysi oman jonka toi ja tuli perusasentoon hyvin, ei jääny vajaaks niinkuin eilen, hyvä. Piilotin nurmelle loppuun vielä 2 x tunnarin, hyvin löysi molemmat. Loppuun näytin vielä kaukot, kun ei kauheesti oo edenny vaikka tunnollisesti niitä tehnyt. Eli keskityttiin m-s vaihtoihin, eli Niat ei vielä osaa tätä, se tuli selväksi, nousee vaan mun käden mukana ja kaikenlisäks namikäden eikä reagoi mitenkään toiseen käteen jolla näytän käsimerkin. Sain hyviä vinkkejä ja ihan "kädestä pitäen" treenattiin miten ohjaan kädellä ja missä on mitäkin ja välillä keskeytettiin kun mun keskittyminen loppu täysin kun vaan räkätin itselleni. No lopputlos siis se, että teidän miten nyt jatkaa ja ihan noissa treeenissä jo vähän edisty asia 

Vempula pääsi myös töihin, Kirsi päästi Demin autosta mun luo leikkimään, hetki leikittiin ja vein Demin kanssa yhessä ketun ruutuun, lähetys jostain 8m. Hyvin lähti ja hyvällä vauhdilla ja sit leikittiin. Kirsi myös katto meijän leikkimistä kun mä siitä ongelmaa oon tehny... leikkii kuulemma kyllä ja ihan hyvin, tosin lelua pitäis vähän miettiä vielä (oon kokeillu kakikennäköstä), narupallosta oikein innostu, jess! Sivulletuloja, joihin myös vinkkiä ja ne parani taas. Hyppyä otettiin myös muutama kerta, ihan vaan yhdellä laudalla eli 10 cm korkuinen este. Ensin vaan käveltiin yhessä yli ja sit niin että Kirsi piti kiinni ja mä kutsuin esteen toiselta puolelta, hyvin. Ja vikaks tunnaria, ihka ekaa kertaa. Kirsi piti Demistä kiinni, kun mä eka näytin mitä piilotan jonka jälkeen piilotin nurmelle niin ettei näkyny, palasin Demin luo, annoin haistella kättä ja lähetys. Lähti määrätietoisesti, haisteli hyvin ja löysi oman, JEE  Toinen samanmoinen ja yhtä hyvin tuloksin.

Oli aivan mahtavat ja onnistuneet treenit, suuri kiitos Kirsille jeesistä! On mulla mahtavat koirat 

Niin ja Nitan silmät rähmii jo huomattavasti vähemmän.