Tiden går otroligt snabbt, Demi är redan 14 veckor gammal. Hon har vuxit massor,  hennes tassar är stora och hon är rätt så  kraftigt byggd. Jag tror att hon blir en ganska stor flicka.

Demi 14 veckor (vi borde kanske lite öva att stå )

Demi är väldigt lekfull, hon leker både med andar hundar och med människor. Demi leker alltså även med människor hon aldrig sett förut (t.ex. mina träningskompisar). Hon tycker bäst om att jaga leksaker och riva i dom. Jag har själv behövt öva lekandet med Demi för Nita och Demi tycker om lite olika sorters lekar. Nita gillar att jag kastar leksaker medan Demi inte är så förtjust i dessa lekar. Jag hade aldrig tänkt mig att jag skulle behöva öva att leka, men det behövs tydligen nog, för hundar leker så på olika sätt. För att kunna belöna hunden på bästa möjliga sätt, måste man själv också träna allt möjligt. 

Förra veckans söndag var vi till en sjö här i Esbo för att simma. Demi var inte alls så ivrig att gå i vattnet, men jag fick henne att komma en stund, hon tyckte att vattnet var ganska äckligt. Jag funderade att vi borde träffa på någon hund som älskar att simma, så kanske också Demi skulle inse hur roligt simmande kan vara. Jag föreslog till Pia att vi skulle åka tillsamanns för hennes hundar gillar att simma, får se när vi åstadkommer detta.

Demi har hittat på en massa nya "hobbyn" här på vår gård. Demi skulle säkert vilja bli hortonom  till sitt yrke i framtiden . Hon älskar att gräva gropar och äta upp mina blommor. Jag som just och just får våra några blommor att hållas i liv, så dom är nog i farozonen när fröken är på gården. Man kan inte lämna henne alls ut på egenhand ifall man inte vill ha flera gropar eller upprivna eller uppätna blommor.

Demi har fått sina finska register papper från finska kennelklubben. Så fort som jag får dem, så ska jag bifoga länken till kennelklubbens sidor, till hundnätet = koiranetti. Länken kommer att finnas här i min blogg, på högra sidan, och som rubrik kommer det att stå "Demi koiranet:ssä"