Aamulla heräsin aikasin ja annoin Nitalle aamuruoan. Sen jälkeen lenkille ja kamat kasaan ja autoon. Koukkasin Espoon keskuksen kautta josta otin Emman ja Kiiwin kyytiin. Matka jatkui kehä 3:n kautta Kirkkonummelle. Kehä 3:lla ajelin normaaliin  tapaan ja kuinkas ollakkaan, siellä oli sellanen mukava kamera joka otti musta kauniiin kuvan. Voi prkl, mä vaan sanon! Mulla ei oo hajuakaan millon se rajotus on tuolla tiellä muuttunut  ja kyllä otti tai oottaa edelleen päähän. Ajoin siis 80 km/h ja rajotus oli tolla osuudella 60 km /h. Että silleen, eli vaivaset 20 km / h ylinopeutta, mahtaako tosta kortti lähteä, enpä tiedä, mutta sakot nyt ainakin tulee. Mulla olis mun rahoille parempaakin käyttöä!

No mutta, mieli ei siis ollu mikään parhain kun kisapaikalle päästiin. Jännitys oli myös huipussaan, jännitti vähintään saman verran kun ekoissa 1-luokan kisoissa, miten se on edes mahdollista?! Mua jännitti erityisen paljon myös sen takia ettei Nitan kanssa olla tehty mitään mun loman aikana ja olis ollu kiva ottaa pari harkka estettä ennen rataa, mutta niitäpä ei ollu tarjolla.

Nojoo, Esa Muotka oli tänään tuomarina maxien 2-luokan agilityradoilla. Kummatkin radat oli ihan mukavia, pari kolme miettimisen arvoista kohtaa. Radat tais kumminkin olla jokseenkin vaikeita, koska kummaltakin radalta tuli vaan 2 kpl 0-tuloksia ilman yliaikaa ja koirakoita oli se 29 / luokka.  A-radalta tuli vaan 9 tulosta ja 20 hyllyä! Aloitettiin A-radalla, joka oli mun mielestä vähän vaikeampi. Meidän tulos oli 5 vp (kepeiltä) sekä yliaikaa 2,31 sek. eli yhteensä 7,31 vp. Mua vähän harmittaa toi keppejen virhe, en nimittäin ohjannu niin kun olin suunnitellut ja sen takia Nita kävi kurkkaamassa kakkkosväliin ennen kuin sain sen korjattua ekaan väliin. Mä ohjaisn kepeille huonosti ja se kostautu. No eipä voi mitään. Aikavirheitä tuli siis myös, se ottaa ehkä eniten päähän, mutta toisaalta, kepit ei tänään sujunu niin hyvin kun nyt viimesimmissä treeneissä, joten siinä olis voinu säästää vähän aikaa, myös keinu on meillä hidas, joten siihenkin lisää treeniä niin saadaan jotain sekunteja tai kymmeyksiä pois. http://www.youtube.com/watch?v=GH_Tpd2HB98

B-rata oli vähän helpompi, mutta tällä radalla tuli yhtä paljon hyllyjä kuin A-radaltakin. Mun ohjaus tuntu vähän paremmalta tällä B-radalla, mutta tuloksena sama 5 vp (puomin alastulolta) sekä yliaikaa 1,05 sek. eli yhteensä 6,05 vp. Puomin alastulo oli mun huolimattomuutta, en käskenyt tarpeeksi ja huitasin vaan. Kepit meni tällä radalla vähän paremmin, keinu edelleen hidas. http://www.youtube.com/watch?v=HhnxcFNgx24 Sijoituttiin kummallakin radalla sijalle 5.

Jäi hyvä mieli ekoista starteista kakkosluokassa. Vauhtia pitää saada lisää, mutta teknisesti noi radat ei tuntunu kovin vaikeille, joten toivoa on  Seuraavat kisat taitaakin olla huhtikuussa, taas Kirkkiksessä.

Kiitos Kirsille ratojen kuvaamisesta!