Tiistaiseen tapaan auton nokka kohti Hyvinkäätä ja koiraurheilukeskusta. Agilityrata jossa 21 estettä, en tiedä minkä tasoinen rata, mutta kuulemma ei 1-luokan rata. Radalla oli muutama haastava kohta jossa joutu oikeen miettii mitä ehtii tehä ja mitä ei. Tässä rata:

Radan alkuvaiheessa eka haaste tuli renkaan jälkeen, eli mitä tehdä jotta koiran saa esteeltä 7. esteelle 8.? Mietin valssia ekaks renkaan jälkeen ja uutta valssia esteen 8 jälkeen, mietin että ehdinkö vai en ja kun en oikeen osannu päättää, tuli Tarja apuun. Tarja oli sitä mieltä että en kyllä ehdi kahta valssia tehdä ja että on turhaan valssata kaks kertaa. Tarjan hyvä idea oli, että alan tehdä valssia jo renkaan luona jolloin alan peruuttaen liikkua esteelle 7.  ja ohjaan kokoajan oikeella kädellä, esteen 7. jälkeen haltuun ja oikeella kädellä heitto esteelle 8 ja edelleen samallla peruuttaen otan haltuun esteeltä 8. ja lähetän putkeen. En oo tällasta valssia yhdistettynä pitkään peruutukseen kauheesti tehny, mutta toimi todella hyvin. Käännökset oli kuulemma todella pieniä, myös tuo esteeltä 8. putkelle. toimi siis tosi hyvin. Seuraava kohta jossa päätin vähän testata mitä Nita kestää oli pussin jälkeinen elämä kepeille, päätin koittaa takaaleikkausta pussilta, mutta tuli todettua että ei vielä toimi, koska kepit ei oo niin varmoja. Nita ei edenny kepeillä kun jäin sen taakse, eli vielä liian vaikeeta, mutta tulipahan testattua ja todettua että ohjaus olis toiminu jos olis ollu koira joka suorittaa kepit varmasti ja itsenäisesti. Mutta siis vaihdoin takaaleikkauksen sit persjättöön ja onnisu hyvin vaikka pikkasen kiirettä piti. Kepit meni ihan SUPER!   Kepeiltä ohjasin vastasella esteelle 14. jotta sain hyvin ohjattua putkeen pimeeseen kulmaan, toim hyvin kun tavallaan vedin kättä taaksepäin ja peruutin askeleen jolloin nita haki hyvin putkeen. Putken jälkeen otin vastaan ja lähetin esteelle 16. jonka jälkeen takaaleikaus esteelle 17. ja siitä sitten taas putkelle jonka haki hyvin. Putkelta (18) putkelle (19) meni hyvin eikä päässy karkaamaan A:lle koska saatoin lähelle ja kiinnitin erityistä huomiota että jalat oli suoraan putkelle päin eikä A:lle. Putkelta kierrä käskyllä esteelle 20 ja siitä lähetys vikalle. Täytyy todeta että noin vaikeet kohat suju hyvin, mutta esim. kontaktit meni ihan päin hemmettiä, tais hypätä joka hemmetin kontaktin yli vaikka kävelin sen vierellä ja annoin hidastus käskyä... Meillä kyllä kontaktit vähän heikossa hapessa...  

Asiasta toiseen...Nita on ruvennut karkailemaan autosta . Tilanne on siis se, että Nita hyppää autoon ja ennen kun kerkeen luukkua laittamaan kiinni niin neiti livahtaa ulos ja lähtee pirun kovaa karkuun. Mähän en sen perään lähe vaan käsken tulemaan takasin, no neitihän on niinku "tulossa" mutta livahtaa vauhdilla ohi, kerran. Ja loppujen lopuks kyllä tulee, mutta hitassti ja näyttää siltä kun se olis piesty, vaikka en muuta oo tehny kun odottanu auton vierellä ja käskeny sen takasin, välillä karjassu. Mutta mitenkään en oo siihen kajonnu, mutta neidin ilme on kyllä sellanen et melkeen alkaa säälittämään. Tää on nyt taas jotain Nitan pelleilyä, mutta kovaa kovaa vastaan, eli nyt en enää päästä sitä silmistäni kun menee autoon ja annan käskyn "pysy", jotta saan luukun kiinni. Ja enää neiti ei tule autosta ennen kuin on luvan saanut, eli mitään varaslähtöjä en enää salli. Eipä tossa muuta, raivostuttavaahan se on kun karkailee, mutta enemmän mua huolettaa se että juoksee auton alle kun parkkipaikalla tota autosta karkailua harrastaa. Tätä karkailua on tapahtunu 3 kertaa, mutta nyt yritän saada siitä lopun kun annan käskyn että autossa pysytään ellei ole lupaa saanut tulla pois.