...Purinalla tänään! Opin uusia ohjauksia ja sain hyviä vinkkejä keppitreeniin ym. Mulla oli vähän paska fiilis ennen treenejä, mutta mieli kohos kyllä huimasti treenien aikana ja usko Nitaan ja muhun palas. On mulla vaan niin mahtava hurtta . Tänään oli tekniikka treeniä, aiheena takaakierto, twisti, sylkkäri ja nenästäveto. Takaakierto tosin on vanha tuttu, mutta ei meille mitenkään kovin vahva, ei siis oikeen yleensä oo kauheen sujuva ollu, ku joudun saattaamaan kauheen pitkälle. Twisti taas oli mulle uus tuttavuus, mutta todella näppärä ja toimiva, Nita tuli siivekkeet nuollen, VAU! Sylkkäriä oon joskus tehny, mutta ei oikeen oo sekään sujunu ja Nitan vauhti on hidastanu kauheesti kun oon ollu rintamasuunta siihen päin, mutta tänään kyllä meni ihan huipusti .

 

 

Rata: Kaisa & Pedu

Meillä oli siis kaks eri rataa,  toisella radalla treenattiin Kaisan kanssa pääasiassa takaakiertoja ja twistiä. Radalla oli 11 estettä ja siinä oli pätkiä tän vuoden mm-kisoista (2010), maksien hyppäriltä. Alotin Kaisan kans yhellä esteellä pelkkää takaakiertoa muutaman kerran, muistuteltiin Nitalle mikä on homman nimi. Hyvin meni. Sit käytiin läpi kuivaharjottelulla mikä twisti on ja sit treenattiin sitä yhellä esteellä. Tajusin ohajuksen heti, joten päästiin nopeesti tekemään Nitan kans. Toimi Nitalla tosi hyvin, käänty älyttömän hyvin, siivekkeitä nuollen. Sit otettiin radan esteet 1-4, jossa tehtiin sylkkäri kakkoselle, josta taakaakierto kolmoselle josta twisti neloselle. Meni tosi upeesti  . Tuli kyllä ihan mahtava fiilis ku sain vaikeen kohan toimimaan. Sit otettiin esteet 5-11, jossa myös takaakierto esteelle 7 ja esteelle 9, jossa takaakierron jälkeen tehtiin valssi. Kepeille (este 11) oli vaikee avokulma, mutta sekin toimi hyvin nenästävedolla. Kepit tökki, joten otettiin niitä vielä erikseen. Toi loppupätkä (5-11) toimi myös hyvin, saatiin ilman virheitä toimimaan ja toi vaikee keppikulma meni kans hyvin, toi nenästäveto oli hyvä ratkasu. Otettiin loppuun keppejä, niin että Kaisa oli keppejen lopussa namejen kanssa, mä lähetin Nitan ja se meni hyvällä tekniikalla ja tahti alko löytymään. Nita jopa välillä meni reippaasti mun edelle ku oli kiire pujotella ja päästä syömään nameja Kaisalta. Nita kyllä osaa pujotella, mutta sille pitää saada roimasti lisää itseluottamusta, nyt on pääasia saada Nita oikeesta välistä sisään ja sen jälkeen vaan saada hyvä tahti, vaikka joku väli jäis nyt pujottelematta niin siihen ei just nyt puututa kun halutaan parantaa itseluottamusta. Ja jatketaan kahella kepillä sisäänmeno treeniä, mutta lelu vaihetaan namipurkkiin, joka on kiinni ja avataan vasta kun tekee oikein, eli ei palkkaannu väärästä kun on kansi päällä.

Pedun kanssa treenattiin sylkkäriä. Esteitä oli 2 x 2 ja välissä 2 x putki. Eli keskellä oli kaks suoraa putkea ja putkien "ulkopuolella" oli kummallakin puolella kaks estettä. Eli este - este - sylkkäri - putki - pukti (takasin) - sylkkäri - este - este - valssi - putki - putki (takasin) - sylkkäri - este - este. Tää oli tosi kiva treeni, vaikka oli ihan valmistautunu että en saa Nitaa toisesta putkesta tulee takasin kun ite jäin lähetyspäähän, mutta kyllähän mun pikku Nippeliä voi ohjata n 5 m päästä putkesta putkeen. Ja mitä sylkkäreihin tulee, kun olin sitä mieltä että ei toimi niin toimi tosi hyvin. Pedulta tuli tosi hyvää palautetta. Laitan ratapiirrustukset tänne selkeyttämään selostusta, kunhan Pedu ja Kaisa ensin laittaa ne nettiin.

Vitsi mä vaan ootan sitä hallituksen päätöstä, nyt on niin mahtava fiilis kun on niin hyvässä opissa että mä todellakin toivon että pääsen jäseneks. Jäi kyllä ihan sairaan hyvä fiilis treenistä .