Eilen oli taas HAU:n aksatreenit. Meitä oli paikalla vaan 4 koirakkoa ja kaks kouluttajaa joten ehittiin ihan kunnolla tehä täysmittasta 2-luokan rataa ja useamman kerran ku virheitä siinä korjailtiin. Mulla oli ajatus jostain syystä ihan muualla kun treenissä, joten tulos oli sen mukaista. Putket oli tänään vähän kadoksissa, mun ohjaus oli joka kerta putkelle mentäessä ihan auki joten Nita ei sitten yllättäen tiennyt minne mennä, mä ohjasin vaan "sinnepäin", joten Nita meni kaikista putkista ohi ja ihmetteli että minne ohjaat kun täällä ei mitään ole. Keinun kontakteilla possuili myös ihan urakalla, pysähty kyllä kontaktille, mutta hipsi pois kun käänsin selän vaikken antanut lupaa tulla pois, argh! Positiivista oli se että vaikeemmat vääntökohdat suju hyvin ja kepit myös. Nita oli myös nopee kunhan vaan ite kunnolla juoksin. Sainkin kouluttakilta kommenttia siitä että Nita ei liiku koska mä oon sunnuntaikävelyllä niin ei koirakaan sillon anna kaikkeaan. Uusinnalla meni paremmin, keskityin huomattavasti enemmän vaikken kumminkaan täysillä. Nita kyllä hakee niihin putkiin kunhan oikeella asenteella ohjaan ja OHJAAN oikeesti enkä vaan jotain sinnepäin. Saatiin puhdas rata, mutten kumminkaan ollut tyytyväinen koska rata oli joka kerralla pientä tai suurta sähläämistä, mutta täysin mun oma vika. Otettiin myös radalta pieniä pätkiä ja ne meni kyllä hyvin.

Tänään olin taas collieiden vuorolla sirkuskentällä. Labbiksilla on vuoro ennen meitä ja niitä olikin ihan hirveesti, mua otti päähän koska ne ei lopettanu ajoissa ja me sit vaan mentiin sinne kentälle, siinä vaiheessa osa alko pakkaa kamojaan ja me sit aloitettiin paikallamakuulla vaikka siellä olikin paaaljon koiria. Eipä siinä mitään häiriötä oli ja sehän on vaan hyvästä, mutta sit kun oltiin oltu piilossa hetki niin yhet labbistyypit tuli leikkii siihen meidän lähelle (tai siis koirien lähelle). Nita makas kyllä ihan rauhassa, mutta mitä hemmettiä?! Ensinnäkin niiden treenivuoro oli loppunu jo joku 15 min sit ja onko pakko tulla leikittää narupallolla koiria kun toiset on alle 10m päässä paikallamakuussa ja ohjaajat piilossa. Mun teki niin mieli mennä sanoo niille pari valittua sanaa, mutta päätin kumminkin olla hiljaa. Olen hyvin ylpeä Nitasta, neiti oli oikein hieno kun pysyi nätisti vaikka oli kovasti häiriötä. Paikallamakuun jälkeen leikittiin ja pidettiin hauskaa ja sit otin seuramista, jossa pelkästään käännöksiä, eli perusasennosta käännös oikeelle tai täyskäännös, Nita oli huippu! Seuraavaks jääviä, maahanmeno x 3 ja seisominen x 1, hyvin vaikka maahanmenot turhan hitaita. Luoksetulonpysäytyksiä x 3, eka venähti liikaa mutta kaks jälkimmäistä ok. Loppuun oli tarkotus ottaa nopeesti kaukot, mutta vääntämiseks meni kun istuminen oli taas hankalaa, onnistui kyllä kumminkin. Loppuun paikallamakuu uudessa seurassa, tarkotus oli ottaa lyhyt paikallamakuu kun jo yks otettiin ja saada kiva hyvä mieli. noh, eipä oikeen niin mennyt. Menin piiloon jo jonkun 30sek. jälkeen Nitan vieressä ollut nuori uros nousi ylös ja meni Nita luokse haistelemaan pyllyä. Ennen kuin uroksen omistaja sai koiran pois niin meni jonkun aikaa, mutta Nita onneks pysy nätisti maassa ja menin heti palkkaamaan kun uros oli poissa Nitan luota. Jatkoin paikallamakuuta vielä hetken ja kävin piilossa ja tulin takaisin. Jäi vähän epävarma olo nyt mulle, Nitahan kyllä pysy, mutta mulla on nyt taas pelko perseessä että toi koira on taas epävarmempi kun joutui noin suuren häiriön kohteeksi. Nyt pakko saada paikallamkuu seuraa ennen su kisoja, ja hyviä kokemuksia alle.

Mutta kirjoittelu sikseen ja ulos pyörälenkille Nitan kanssa. Huomenna sitten luonnetestiin seuraamaan collikoiden suorituksia.