Joo-o, meillä oli tänään penturyhmässä 15 esteen rata ja se tehtiin non stop:ina, Hyiii! Mä niin inhoon noita non stop treeenjä, tosin hyvää treeniä se on mutta mun pääkoppa ei tykkää noista cheeky Juttuhan siis toimii niin että kun virhe tulee niin pois radalta ja seuraavan vuoro. Voi siis olla että ekan hypyn jälkeen joutuu pois radalta tai ei pääse radalle ollenkaan jos koiira varastaa...Ekalla kierroksella jokaisella tuli stiplu kolmosella tai nelosella. Kolmoselle oli tiukka käännös ja kolmosen jälkeen valssilla käännettiin nelosputkeen. No minähän junnasin tossa 1-3 välissä 3 kierrosta, juu-u. Tässä meidän ongelmana oli se, että Nooa tuli ihan täysiä 1-2 hypyn yli (vauhti on toki jees asia laugh) ja kun sitten tehtiin tiukka käännös ja mun linja meni esteen ohi, niin että mun ja koiran väliin jäi tilaa niin Nooa tuli sieltä välistä. Mä siis kiiruhdin liikaa eteen kun mietin sitä kolmosen jälkeistä valssia ja koska Nooa ei vielä irtoa sivuttain nii siinähän oli vähän tekemistä. Kun sain omaa linjaa korjattua ja tein käännöksen niin kuin suunnittelin, mutta sitten otin Nooan kunnolla haltuun ja lähetin 3. hypylle ja ehdin kumminkin sitten tehdä sen valssin ajoissa niin alkohan se toimimaan. Hypylle 5. tehtiin pakkovalssi-jaakotus joka toimi ihan törkeen hyvin laugh Monelle tämä olikin vaikea, mutta Nooa lukee noi hyvin. Meidän seuraava stiplu tuli siis esteelle 7, josta vedettiin ohi. Seuraavalla kierroksella jatkettiin 4. putkeenmenosta, tehtiin toi pakkovalssi-jaakotus ja suora jonka jälkeen valssilla kepeille. Kepeiltä persjätöllä putkeen ja kahden hypyn ja uuden persjätön kautta seuraavaan putkeen ja loppusuoralle.

Ratatreeni meni hyvin, kunhan maltoin odottaa oikeissa kohdissa ja juosta kun Nooa lähti hakemaan esim. putkiin. Nooa irtoaa putkiin todella hyvin ja sillon mun pitää vaan tajuta juosta ja lujaa jotta ehdin sijoittua oikein jatkoa ajatellen. Nooan kanssa ei ole aikaisemmin tehty persjättöä eikä pakkovalssi-jaakotus yhdistelmää, mutta molemmat toimi hyvin. Päätin käyttää persjättöjä sellasissa kohdissa missä moni muu teki valssit, ihan sen takia että mun on itse helpompi käyttää persjättöjä, koska valssin oikea ajoitus ei ole mun vahvin puoli. Mun valssit helposti valahtaa ja otan turhan paljon askeleita ja valun ties minne. Nitan kanssa treenataan paljon valsseja, joten Nooan kanssa niitä ei nyt oo pakko saada käytettyä, ehditään kyllä myöhemminkin. Rata meni siis yllättävän hyvin ja saatiin hyvää palautetta koirakkona smileyOhjaajana sain kyllä alkuun kovaa palautetta, ihan hermot meinas toisella kouluttajalla mun kanssa mennä, mutta mä niin tykkään tosta että meidän kouluttajat vaatii kunnon asennetta ja meininkiä. Mulle pitä vaan ajoittain muistuttaa asiasta ja vaikka suuttua! Ja vastapainona sitten taas sain kehuja ohjaamisesta, tekniikasta kun peli alko toimimaan.

Ja ens viikolla jatketaan saman radan parissa, silloin keskitytään niihin kohtiin jotka oli kullekkin koirakolle vaikeita. Eli tän päivän treenin idea oli kattoa kuinka hyvin meillä pysyy pakka kasassa ja kuinka hyvä radanlukutaito meillä on.