Eilen oli Hyvinkäällä taas treenit. Tarja oli toteuttanut mun pyynnön, eli saatiin treenata hyppäriä. Tää hyppäri oli hyvin erityyppinen kun lauantain hyppäri, mutta kiva kumminkin. Muutama säätökohta, lähinnä omaa ongelmointia. Tässä rata:

Joku varmaan huomaa että radalla oli kyllä yks kontaktieste, eli puomi, mutta se lisättiin siihen ihan muuten vaan, eli oikeesti se ei kuulunu siihen. Alussa eka vaikeempi kohta oli 3. esteeltä tiukka käännös kepeille. Useampi koira hyppäs 1. esteen takasinpäin, mutta sain Nitan kääntymään kun käänsin itseni tosi terävästi, oli tietty helpompi tehä kun olin jo nähny muiden tekevän ja huomasin että muuten koira ei kyllä käänny. Mutta tyytyväinen olin tohon kohtaan . Kepit meni taas hitaasti, loppua kohden vauhti vähän parani. Mulle ittelleni ylivoimaisesti vaikein kohta oli kääntää Nita kepeiltä 5. putkeen. Oli jotenki tosi hankala ottaa Nita kepeiltä suoraan käteen ja kääntää mun edessä ns. takaisnpäin ja putkeen. Tätä kohtaa hinkattiin ja onnistu paremmin ku pidin palloa kädessä ja Nitalle tuli sillon myös lisää vauhtia kepeillä. Esteet 6-10, oli helppoa kauraa ja 11. käänsin Nitan sisäkautta, esteeltä 12. pääs karkaamaan kerran putkeen kun en tässä tajunnu tehä tarpeeks jyrkkää käännöstä ylikropalla, ekan mokan jälkeen sain kyllä hyvin korjattua. Sisäkautta taas käännös putkelle 14. Seuraava ongelmakohta oli 15-16 välistäveto, mä en vaan jotenki saanu sitä oikeen toimii. Esteiden väli oli kovin lyhyt ja kun Nita tuli suht kovalla vauhdilla niin sain sen just ja just käännettyä esteiden välistä, mut sit linja oli jo ihan päin mäntyä jotta olis päässy 16. yli. Tätäkin hinkattiin hetki. esteeltä 17 ohajsin ulkokautta muurille, ja muurin jälkeen valssasin jotta pääsin keppejen toiselle puolelle josat oli huomattavasti helpompi ohjata putkeeen 20. Loppuradassa ei mitään ongelmakohtia, kontaktitikin onnistu, jess!

Tokoa oon ottanu vaan meillä kotona, sisällä. Toissapäivänä ja eilen oli ohjelmassa kapulan pitoa, joka meinas loppua mun hermoromahdukseen, kun se kapulan pito oli taas NIIN pirun vaikeeta. Onnistu kyllä lopuks, eli piti jonkun aikaa kunnes annoin luvan luovuttaa sen mulle käteen. Nää kapulan pidot on kyllä niin tyhmiä treenijuttuja, et ei oo tosikaan. Tuntuu niin pakkopullalle ja mä kun vaan haluisin että se olis koiralle helppoa kun mikä, mutta ei niin ei...

Uutena juttuna päätin opettaa Nitalle kosketusalustan käytön. Eli sitä ollaan nyt 4 päivää treenattu. Aion opettaa Nitalle uudestaan kontaktit joten sen takia kosketusalustan käyttö ensin. Kysyin kyllä jo valmiiks Tarjalta neuvoja niin että tiedän miten etenen... mutta siis kai tota voi jotenkin hyödyntää myös tokossa. Nojoo, mutta ollaan edetty siihen vaiheeseen että Nita käskystä menee alustalle, alkuun vaan läppäs ja palkka, mutta nyt pitää jäädä sinne myös paikoilleen kunnes saa luvan poistua. Juoksee 4m päästä alustalle ja jään ite Nitan taakse. Eli kyllä kai toi pikkuhiljaa etenee niin että joskus voin alkaa opettaa niitä kontakteja uudelleen.

Paikallamakuuta tarttis muuten treenata ennen koetta. Viimekshän piippaili, siitä pitäis taas päästä eroon...