Nita pääsi eilen Tamaran käsittelyyn, 5kk tauon jälkeen. Tähän mennessä ollaan käyty 4kk välein, mutta viime kerralla Tamara ehdotti pidempää väliä. Mua vähän jänskätti tää pidempi väli, kun oon viime aikoina vähän harvakseltaan muistanu Nitaa venytellä.

Ajettiin kamalassa räntäsateessa Tamaran luo, mä vähän jo ajattelin ettei ehditä ajoissa mutta onneks ehdittiin. Kun Nita pääsi autosta niin häntä heilu ja Nita niin tiesi minne oltiin menossa  Hetken aikaa ulkona odoteltiin ja siellähän me mukavasti kastuttiin. Kun sisälle päästiin niin Nita ravisteli sen verran kunnolla että lattia ja seinät oli mukavasti märkänä. Nita haisteli paikkoja ja sitten kävi käskystä maahan, josta kipattiin kyljelleen. Nita oli heti alusta asti rentona, eikä mun tarvinnu sitä ollenkaan silitellä, tyyppi vaan makoili rentona  

Tamara aloitti oikeelta puolelta,kävi läpi koko oikeen puolen. Lihakset hyvässä kunnossa, ei mitään jumeja missään, ei edes reisissä, lantiossa, JESS!!! Kun kipattiin vasemmalle puolelle odotin mielenkiinnolla tulosta, koska Nitalla on siellä vasemmalla puolella ollut pientä jumia reisissä tai tantiossa (vähän vaihdellen). Ja Nitahan on agilityssä aikasemmin kääntyny vasemmalle huonommin ja nyt mun mielestä on kääntyny yhtä hyvin molempiin suuntiin. Vasen puoli myös hyvässä kunnossa, ei jumeja ja hyvin symmetrinen. Ihan loppupuolella löytyi pieni jumi selkärangan 6 nikaman kohdalta, jumi aukesi helposti käsittelyssä ja muuta ei löytynyt  Ihan huippua että mun pieni rakas on niin hyvässä kunnossa. Oon siis selkeesti tehny asioita oikein vaikka oonkin vähän lipsunu venyttelyistä. Aion kyllä taas skarpata noissa venyttelyissä. On se kivaa kun tietää että koira on terve eikä jumeja/kipuja oo missään. Nitalla on kuulemma sopivasti lihaksia, voisi olla tietty enemmänkin, eli niitä pyörälenkkejä pitäis alkaa toteuttaa, mutta Tamara totesi ettei Nitasta mitään lihaskimppua saa tekemälläkään kun on ton mallinen koira. Sitten puhuttiin Nitan hoikkuudesta, mä oon ollu tästä hiukkasen epävarma. Tuomio oli että on hyvässä kunnossa, mutta ei saa laihtua tästä, lisää painoa saa tulla hiukan kun talvikin on tulossa, mutta ei välttämätöntä. Eli en ala nyt kauheesti tota ruokamäärää lisäämään, pidän nyt siinä samassa määrässä mitä on syönyt jo reilun kuukauden. Jatketaan samoja venytyksiä kuin tähänkin asti, tasapaino treeniä ja peruutusjuttuloita. Tulipa vaan hyvä mieli Tamaran luona käydessä ja Nitakin niin tykkää Tamarasta, antaa oikein pusuja.